هوالرحمن بیانیه هیات داوران دومین جشنواره عکس «رمضان در قاب تصویر»  با لطف پروردگار متعال و با مشارکت و همراهی فعالان فرهنگی، مذهبی و هنرمندان، دومین جشنواره عکس «رمضان در قاب تصویر» با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری (مد‌ظله العالی) مبنی بر این‌که در «غیاب جلسات عمومی ماه رمضان از عبادت تنهایی و در […]

هوالرحمن

بیانیه هیات داوران دومین جشنواره عکس «رمضان در قاب تصویر»

 با لطف پروردگار متعال و با مشارکت و همراهی فعالان فرهنگی، مذهبی و هنرمندان، دومین جشنواره عکس «رمضان در قاب تصویر» با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری (مد‌ظله العالی) مبنی بر این‌که در «غیاب جلسات عمومی ماه رمضان از عبادت تنهایی و در میان خانواده غفلت نکنید» و با شعار «هر خانه یک مسجد» شکل گرفت. این رویداد هنری که برای دومین بار با تاکید بر بیان تصویری و هنرمندانه آیین‌های ماه مبارک رمضان، نمایش جلوه‌های عبادت و راز و نیاز و روایت تصویری معنویت در خانه برپا گردید، سر‌آغاز و نقطه عطفی در راستای حفظ و اشاعه فرهنگ و معارف دینی و مذهبی در شرایط موجود بود که با حضور پر‌شور هنرمندان و با ارائه بیش از ۳۰۰ اثر برگزار گردید.

     آنچه که هیات داوران این دوره از جشنواره در نظر داشتند، نگاه خلاقانه و هنرمندانه عکاسان در نمایش مراسم معنوی و عبادت ماه مبارک رمضان در پرتو شیوع کرونا در کشور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود. این جشنواره می‌تواند ضمن فراهم کردن بستری مناسب در راستای ارائه توانمندی‌ها و خلاقیت‌های عکاسان، گامی موثر در جهت ارائه تصاویر ماندگار و نمایش جلوه‌های گوناگون راز و نیاز از ماه مبارک رمضان باشد. هیات داوران از همراهی و همدلی صمیمانه کلیه نهادها، موسسات فرهنگی و عکاسان خلاق این سرزمین که با نگاه متفاوت و هنرمندانه خود آثار ارزشمندی را در راستای نمایش جنبه‌های گوناگون عبادت و راز و نیاز در شرایط شیوع بیماری کرونا ارائه نمودند، کمال تشکر را دارد.  

  در مرحله اول قضاوت از میان بیش از ۳۰۰ اثر ارسالی، ۹۷ اثر کاندید و ۳۰ اثر انتخاب شدند که از میان ۳۰ اثر راه یافته به مرحله نهایی مسابقه، سه اثر جوایز اول تا سوم را از آن خود کردند و شش اثر دیگر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند. نفرات اول تا سوم این جشنواره بدین شرح اعلام می‌شود:

نفر اول: مجتبی مقدسی

نفر دوم: محمد آهنگر

نفر سوم: علی خوانین

به نفرات اول تا سوم علاوه بر لوح تقدیر جشنواره، به ترتیب مبلغ ده میلیون ریال، هفت میلیون ریال و پنج میلیون ریال هدیه نقدی اهدا خواهد شد.

لازم به ذکر است در سایر بخش‌ها هیات داوران هیچ کدام از آثار را شایسته احزار مقام تشخیص ندادند، لذا به دلیل تکریم و تشویق شرکت‌کنندگان تعداد شش نفر از ایشان را شایسته تقدیر شناخته و به هر کدام مبلغ ۳ میلیون ریال اهدا خواهد شد. اسامی شایستگان تقدیر به این شرح است:

آتنا بیگ‌زاده، حامد خسروی، زهرا رمضانی، زینب متوسلیان، ابوالفضل بابایی و نیکو موحدیان.

همچنین به افراد منتخب و شایسته تقدیر اشتراک یکماهه فیلمو اهدا خواهد شد.

دبیر جشنواره: محمدمهدی تدین موغاری

هیات داوران:  مریم حسینی، حسین ساکی و پژمان دادخواه

انعکاس این خبر در سایر رسانه ها :

– خبرگزاری مهر

 خبرگزاری تسنیم

– خبرگزاری برنا

– خبرگزاری شبستان

– خبرگزاری پانا

– اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران