امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که امروز برای همه مردم دنیا و به‌ویژه ملت‌های منطقه ثابت شده که مادر تروریسم آمریکا است، تصریح کرد: خود آمریکا و همین ترامپ به صراحت اعتراف کردند که آمریکا طالبان را به وجود آورد و خودشان می‌گویند ما به وجودآورنده تروریسم بوده‌ایم. به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، […]

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که امروز برای همه مردم دنیا و به‌ویژه ملت‌های منطقه ثابت شده که مادر تروریسم آمریکا است، تصریح کرد: خود آمریکا و همین ترامپ به صراحت اعتراف کردند که آمریکا طالبان را به وجود آورد و خودشان می‌گویند ما به وجودآورنده تروریسم بوده‌ایم.
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد با دعوت از نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: خداوند ما را ملازم تقوا قرار دهد و با این سرمایه آبرومند کند.

وی با اشاره به فرازهایی از مناجات شعبانیه تصریح کرد: در این سیل ناله‌های مردم بلند است و برخی نمی‌شنوند، برخی هم خوب می‌شنوند و نتیجه‌اش آن است که خداوند هم صدای آنان را خوب می‌شنود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه برخی متولیان حاضر نیستند ناله‌های مردم در سختی‌ها را بشنوند و در ازای آن نباید از خداوند توقع داشته باشد صدای او را در گرفتاری‌ها بشنود، گفت: از کسانی که در این سیل خدمت فراوان کردند و به بی‌خبران هشدار می‌دهم که به خود رحم کنید اگر می‌خواهید خداوند به شما رحم کند.

موحدی‌کرمانی اظهار کرد: اگر کسی اسیر حب دنیا و مال و ثروت شد، دیگر فکر نمی‌کند که این مال را چگونه به دست می‌آورد از هر طریق می‌خواهد به این مال و مقام برسد. لذا مراقب باشیم حب دنیا در دل ما رخنه نکند که حائل میان ما و پروردگارمان می‌شود.

وی در خطبه‌ دوم نماز جمعه با اشاره به فرارسیدن روز ارتش، گفت: این روز را به نیروهای آماده به خدمت ارتش و ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم.

امام جمعه موقت تهران همچنین با اشاره به اقدام خصمانه و احمقانه آمریکا علیه سپاه تصریح کرد: اینکه یک نهاد حکومتی و نیروی نظامی یک کشور که از اجزای هر نظام حکومتی است را گروه تروریستی اعلام کنند، با همه اصول و قوانین و مقررات بین‌المللی مغایرت دارد و من نمی‌دانم این ترامپ احمق نمی‌فهمند چه می‌کند؟

موحدی‌کرمانی گفت: بسیاری از کشورهای دنیا این را زیر سؤال برده‌اند و آن را موجب پیچیده شدن وضعیت غرب آسیا دانسته‌اند و از آن با عنوان اقدام خطرناکی که جان سربازان تروریست آمریکا را به خطر انداخت، یاد کرده‌اند.

وی تأکید کرد: امروز برای تمام مردم دنیا و به‌ویژه ملت‌های منطقه ثابت شده که آمریکا مادر تروریسم است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خودشان به‌صراحت اعلام کردند ما به‌وجودآورنده داعش و حامی النصره و الحرار الشام هستیم، گفت: این ایران بود که جلوی تروریسم در منطقه را گرفت و این مضحک است که سپاه را تروریست و آمریکا را مخالف تروریسم بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: تخریب ارکان نظام از اهداف آمریکاست و می‌خواهند مردم را در فشار قرار دهند تا تسلیم شوند. بنابراین ترامپ می‌گوید این اقدام قلمرو فشارهای ما را گسترش می‌دهد.

موحدی کرمانی با تأکید بر اینکه تحلیلگران سیاسی در دنیا این اقدام را بی‌ثمر دانسته و آن را تمسخر می‌کنند، گفت: این کار آمریکا انسجام و وحدت ملی نیروهای انقلاب را افزایش داد. همه با هر گرایشی در حمایت از سپاه بیانیه دادند، رئیس‌جمهور، مجلس، نیروهای مسلح همه از سپاه حمایت کردند. این احمق‌ها نمی‌دانند همه ایران سپاه است.